Een kantoorontwerp vastleggen

Om tot een goed kantoorontwerp te komen is een belangrijk proces nodig waarin aan alles gedacht wordt. Van materialen tot budget tot beschikbare ruimte. Door goed te plannen en duidelijke afspraken te maken, komt een ontwerp tot stand. In dit blog lees je er alles over.

Een goede kantoorinrichting begint bij het vastleggen van een goed ontwerp. Tijdens een intake gesprek worden alle wensen en eisen van de klant besproken. Daar hoort alle basisinformatie natuurlijk bij. Denk aan het aantal vierkante meters, het aantal medewerkers, de behoeftes en de prioriteiten met betrekking tot het budget, kwaliteit en planning. Zodra we alle informatie hebben verzameld, gaan we aan de slag met verschillende ontwerpen.

In dit filmpje geven we beeld bij de uitleg!

Wat kost een kantoorinterieur?

De kosten voor een kantoorinterieur zijn natuurlijk altijd anders. Dit is voornamelijk afhankelijk van het beschikbare budget en de wensen. Een compleet verstelbare, ergonomische bureaustoel van hoge kwaliteit, kost natuurlijk meer dan een simpele bureaustoel. Ook zijn er verschillende materialen voor vloeren en plafonds. Een klein verschil van 10 euro in materiaalkosten, loopt uit op een groot verschil bij een groot aantal vierkante meters. Wij maken daarom van te voren altijd een berekening van de totale kosten.

Wij houden rekening met de nieuwste inzichten

Enkele jaren geleden vond heel Nederland de kantoortuinen erg modern. Inmiddels is in bijna ieder bedrijf zo’n kantoortuin te vinden. Echter zijn we er nu achter dat dit zeer slecht is voor de productiviteit, concentratie en werknemersgeluk. Dus, hoe moet het dan wel?

Volgens recent onderzoek is het beter om een aparte werkplek in te richten per activiteit. Zo is er een vergaderruimte om te vergaderen en een stilte werkplek om je volledig te kunnen concentreren. Moet je even bellen met een klant? Blijf dan niet bij je collega’s staan, maar loop bijvoorbeeld naar een speciaal ingerichte telefooncel of belkantoor. Zo wordt de arbeidsproductiviteit geoptimaliseerd.

Hoe gaat een interieurproject van start?

Met ons team houden wij grip op alles dat komt kijken bij verhuizingen en/of interne veranderingen. Als onafhankelijk adviseurs brengen wij behoeftes in beeld. Wij gebruiken onze ervaring voor advies. We vertalen deze plannen naar realistische, realiseerbare 3D visualisaties en begeleiden processen tot en met de eerste werkdag in de nieuwe werkomgeving. Wij worden enthousiast van interieurprojecten en delen graag onze kennis. Ben je benieuwd hoe wij een perfecte balans tussen vormgeving en functionaliteit creëren? Bekijk dan deze video.

Laat ons je kantoor inrichten

Bas kantoormeubelen werkt samen met Gripp interieurprojecten om tot een zo goed mogelijk resultaat te komen. Laat uw kantoor u de energie geven om dagelijks topprestaties neer te zetten. Neem daarom vandaag nog contact met ons op. Wij helpen u graag.

Bron: Martin van Engelenburg van Grip Interieurprojecten

Copyright © 2020 Bas b.v.

Ontwerp, realisatie & marketing door