Een kantoor dat bij je past

Bij Bas Kantoormeubelen snappen we heel goed dat de werkruimte belangrijk is. Niet alleen voor de medewerkers maar ook voor de directeur. Onze omgeving zorgt er namelijk voor dat we ons goed voelen. En mensen die zich goed voelen, zijn productief. Maar wat wil je precies uitstralen? Welke stijl past bij jou, de bedrijfscultuur en de sfeer?

Laat je inspireren

Casper van Blijderveen: ‘We verkopen niet alleen kantoormeubelen, maar vooral een prettige werkomgeving’

Een verouderd kantoor omvormen tot een moderne werkruimte, daar krijgt Casper van Blijderveen een kick van. De eigenaar van BAS Kantoormeubelen nam het bedrijf over van zijn vader, maakte verschillende transformaties mee en is uiteindelijk helemaal op zijn plek bij de verkoop van kantoormeubelen en projectmatige kantoorinrichting.

Als 21-jarige jongen begon Casper bij het bedrijf van zijn vader, toen nog een accountantskantoor dat uitbreidde met een tak voor automatisering. Casper: ,,Dat nieuwe bedrijf moest qua logo lijken op het logo van het al bestaande Betuws Accountants Kantoor (BAK) en dus noemden we het Betuwse Administratie Systemen, oftewel ‘BAS’. We heten dus niet zo omdat de eigenaar Bas heet, hoewel mensen dat nog steeds weleens denken’’, lacht Casper.

‘Kantoormeubelen zijn van invloed op de werksfeer’

BAS verkocht eerst computers en printers en toen klanten vroegen om kantoorartikelen kwam die tak erbij. Weer later werden kantoormeubelen aan het assortiment toegevoegd. En dat lag Casper het best, merkte hij. ,,Ik vind het zo leuk, omdat kantoormeubelen van invloed zijn op de werkomgeving en daarmee ook op de werksfeer. En dat is natuurlijk heel belangrijk. Je merkt in je werk dat je niet alleen kantoormeubelen verkoopt, maar vooral een prettige werkomgeving.’’

Dat komt het meeste tot uiting bij de projectmatige kantoorinrichting, want bij het realiseren van een fijne en ergonomische werkplek komt meer kijken dan alleen de aanschaf van een bureaustoel. Casper: ,,Het kantoormeubilair is natuurlijk belangrijk, maar ook het licht is bijvoorbeeld van heel grote invloed op hoe het kantoor eruitziet. Ik kwam eens binnen bij een klant waar het veel te donker was. Zij hadden dat zelf niet door, maar bij de vernieuwing van het kantoor vervingen ze ook gelijk de lampen en dat maakte een enorm verschil.’’

‘Door cursussen en verkooptrainingen blijf ik op de hoogte’

Bij het ontwerpen en leveren van complete kantoorinrichtingen werkt BAS veel samen met GRIP interieurprojecten. Casper: ,,Geef ons een leeg pand en de sleutel en we richten het van vloer tot plafond in. GRIP pakt zo’n klus op qua planning. Onderaannemers zorgen voor vloeren en wanden en wij leveren het meubilair.’’

Vanaf het moment dat BAS Kantoormeubelen zich meer ging richten op het  leveren van het complete plaatje, specialiseerde Casper zich in ergonomisch zitten, temperatuur en luchtkwaliteit op kantoor en de akoestiek van een pand. ,,Over akoestiek ben ik op dit moment ook weer een cursus aan het volgen. Door cursussen, product- en verkooptrainingen blijf ik op de hoogte. Ik blijf ook regelmatig praten met mensen die verstand hebben van zitten, zoals fysiotherapeuten en arbo-deskundigen.’’

‘De kantoorinrichting beïnvloedt de tevredenheid van het personeel’

En dat is ook wel nodig, want in de loop der jaren veranderde er veel in de kantoormeubelbranche. Terwijl Casper erover vertelt, schiet hem wat te binnen. Hij loopt naar de showroom achter het kantoor. ,,Kijk, hier staat een stoel van veertig jaar oud. Een klant leverde die laatst bij ons in.’’ Door de kapotte bekleding heen, zie je dat de bureaustoel gemaakt is van hout. Rechttoe, rechtaan. ,,Toen was alles veel primitiever dan nu. Kantoormeubilair werd er even tussendoor gefietst. Nu willen mensen vaak een beetje de uitstraling van een huiskamer op kantoor. De inrichting is belangrijk om personeel tevreden te houden en om aan nieuw personeel te komen. Ik ben natuurlijk de verkoper, maar ik snap het niet als mensen niet wat moois van hun kantoor maken. Je zit er vaak meer dan thuis. Het hoeft niet over de  top, dat hebben we zelf op kantoor ook niet, maar het is hier wel gezellig.’’ En dat realiseert Casper graag ook voor klanten. ,,Er verandert wezenlijk iets in de ruimte. Als we ‘s morgens beginnen met een leeg hok en dan aan het eind van de dag een compleet andere ruimte zien met een nieuwe vloer, een kleurtje op de muur, led-verlichting erin en nieuwe meubels krijg ik daar een kick van.’’

‘Bladen met een klein krasje of deukje gaan niet gelijk de kliko in’

Naast alle veranderingen in het kantoormeubilair en de manier van werken is er in de loop van de jaren natuurlijk ook veel veranderd in de aandacht voor eerlijke en duurzame productie. BAS Kantoormeubelen realiseert circulaire kantoorinrichtingen. En volgens Casper hoeft het niet moeilijk te zijn om een duurzame keuze te maken. ,,De betere merken zijn zelf al bezig met recycling. De vraag is: wat doe je als een gebruikte stoel echt de deur uit gaat? Wanneer je deze inlevert bij de fabrikant kan hij gerecycled worden en blijven de grondstoffen dus circuleren. Wij nemen ook gebruikt kantoormeubilair in dat we vervolgens gereviseerd te koop aanbieden of terugsturen naar de fabrikant. Ook hebben we modulaire kantoormeubelen, zodat je bij een kast of bureau bijvoorbeeld alleen een topblad hoeft te vervangen in plaats van het hele meubel. Gebruikte bladen met een klein krasje of deukje gaan niet gelijk de kliko in. We kijken altijd of we er in combinatie met een nieuw onderstel weer een refurbished meubel van kunnen maken.’’

‘Onze leveranciers produceren het liefst dichtbij’

De betere merken zorgen ook voor duurzame productie. ,,Onze leveranciers proberen kantoormeubilair in Europa, en liefst in Nederland, te produceren. Wanneer je bereid bent er iets meer voor te betalen heb je dus geen bureaustoel uit China die in een schip hiernaartoe gestoomd moet worden. En dat hoeft nog steeds niet schofterig duur te zijn hoor.’’

Duurzame productie dus, maar dat is nog steeds wel productie. Daarom draagt BAS Kantoormeubelen jaarlijks bij aan Trees for All, een organisatie die bomen plant in Nederland en in het buitenland om CO2-uitstoot te compenseren.

Zoals er de afgelopen decennia veel veranderd is, zal dat ongetwijfeld ook in de komende jaren weer zo zijn. ,,We leveren nu natuurlijk ook veel meubels voor thuiswerkplekken. Een bureaustoel of in hoogte verstelbaar bureau bijvoorbeeld. Ik denk wel dat er een hybride vorm van thuiswerken blijft bestaan, waarbij het kantoor bij grote bedrijven meer een werkcafé wordt waar je afspraken plant en teambesprekingen hebt. Maar het is een beetje koffiedik kijken.’’

‘Ik vind humor heel belangrijk bij het werk’

Hoe BAS Kantoormeubelen er over tien jaar uitziet durft Casper niet te voorspellen, maar hij blijft een echte ondernemer. ,,Ik voel altijd die onrust om dingen te beginnen. We hebben bijvoorbeeld de verkoop van stiltewerkplekken en akoestische cabines best snel opgepakt. Ook onze kolfkamer is vrij uniek. We waren ook snel met zit-sta-werkplekken en zijn altijd aan het kijken wat er gebeurt in de markt. Als er de ruimte voor is, zou ik best weer eens een heel nieuw product willen verkopen.’’

Samen met medewerker Lennard en in de toekomst zijn zoon Joan blijft Casper klanten blij maken met kantoormeubelen. Van een eenvoudige bureaustoel tot een complete inrichting. ,,We hebben een relaxte manier van verkoop en willen dingen gewoon goed regelen voor de klant.’’ Dat doen ze vanuit het kantoorpand in Ochten, waar gezelligheid en humor elke dag de sfeer bepalen en bedrijfshond Bowie zich de aandacht van klanten laat welgevallen. Casper: ,,Ik vind humor heel belangrijk bij het werk. En Bowie ja. Zelfs mensen die niet van honden houden zijn gek met hem. Hij komt gewoon tegen je aan zitten, of je het nu wilt of niet. Dat ontstrest gelijk weer lekker op kantoor, dat knuffelen met een hond.’’

Over BAS Kantoormeubelen

BAS Kantoormeubelen is dé specialist op het gebied van kantoorinrichting. We luisteren naar je ideeën en denken met je mee waar nodig. Op die manier maak je altijd de juiste keuze. Je staat er dus niet alleen voor.

BAS Kantoormeubelen is gevestigd in Ochten. Wij liggen dus centraal in Nederland en kunnen daardoor in het hele land snel leveren. Heb je een vraag? Vul dan vrijblijvend ons contactformulier in. Wij staan altijd voor je klaar om je verder te helpen.

Altijd blij met het resultaat

Iedereen die de inrichting uit handen geeft, vindt dat aan het begin een beetje eng. Men is bang om de verkeerde keuzes te maken en vraagt zich af of het allemaal wel gaat passen. Niet alleen qua kleuren en stijlen, maar ook of het wel binnen het budget past. Bij Bas Kantoormeubelen hebben we echter al veel ervaring, we zorgen dus dat het goed komt. Bovendien houden we rekening met jouw wensen en ideeën.

Nadat het resultaat is opgeleverd zul je zien dat je beschikt over een prettige werkomgeving die past bij de huisstijl, de cultuur en de sfeer van de organisatie. Dit helpt bovendien bij het aantrekken en vasthouden van personeel. Niemand blijft immers zitten op een plek waar hij zich niet thuis voelt.

Samenwerking met Grip interieurprojecten

De diensten en kwaliteiten van BAS office en GRIP interieurprojecten zijn nóg beter wanneer ze gecombineerd worden. Zodra beide partijen de handen ineenslaan, worden projecten gerealiseerd waarmee opdrachtgevers nog meer ontzorgd worden. Wij schakelen snel met elkaar dankzij de zeer korte communicatielijnen. We voelen elkaar aan leveren daardoor topresultaat.

GRIP interieurprojecten staat garant voor degelijke, goed uitgewerkte concepten die starten met het in kaart brengen van alle wensen en behoeftes.

Daarna wordt gekeken naar de factoren kwaliteit, budget en planning en wordt bepaald welke factor de hoogste prioriteit krijgt.

De plannen worden uitgewerkt tot een realistische- en realiseerbare visualisatie in 3D, waarin de samenhang van bestaande en nieuwe elementen helder wordt.

Vervolgens worden de plannen uitgewerkt tot technische tekeningen waarmee de betrokken partijen uit de voeten kunnen.

Ondertussen worden in samenspraak met BAS office producten voorgesteld die binnen het gestelde budget passen en worden voor overige diensten offertes aangevraagd bij verschillende partijen om gegarandeerd te zijn van een marktconforme prijs.

Gedurende dit gehele proces is het van groot belang dat op tijd de eindstreep gehaald wordt, producten of diensten voorstellen die niet tijdig gerealiseerd kunnen worden is geen optie. Wanneer zich vertragende factoren voordoen kan de schade tot een minimum beperkt worden door vroegtijdige bijsturing. Samen zijn Bas Kantoormeubelen en Grip interieurprojecten dus een snel en behendig team die samen het best mogelijke resultaat neerzetten.

Een greep uit onze projecten

Copyright © 2021 Bas b.v.

Ontwerp, realisatie & marketing door